piątek, 17 stycznia 2014

Magical Florence

I remember the first time I visited Florence, nonetheless, it was approximately seven years ago. A lot of things have changed since then.

What surprised me most was that Florence inhabitants are allowed to get into shops and restaurants together with their animals. I saw one woman feeding her dog with a piece of meat in the butcher`s (!).  Crazy! <pazzo (it.) / pacch (dialetto in Basilicata)> .

To be honest, I`m glad that I booked a hotel room (Hotel Pensione Ferretti, via delle Belle Donne) in the heart of magical Florence. Thus, I could get everywhere on foot (to the railway station called Stazione di Firenze Santa Maria Novella, Ponte Vecchio, Florence Cathedral, Palazza Vecchio ). If you have never been to Florence, I would recommend you to go sightseeing around the city in the evening. As a result, you will experience something which is indescribably wonderful! 

On my way to Potenza, while sitting in the train, I noticed that Tuscany was veiled in mist. It is likely to make this region so magical :-) 

Unfortunately, I couldn`t find an interesting magnet, so I decided to buy a shot glass with the images of monuments in Florence.

 __________________________________________________________________________________


Pamiętam jak odwiedziłam Florencję za pierwszym razem. To było jakieś siedem lat temu. Wiele rzeczy zmieniło się od tego czasu. 

Co mnie najbardziej wprowadziło w zdumienie to fakt, że mieszkańcy Florencji mogą wchodzić do sklepów i restauracji razem ze swoimi pupilami. Widziałam jedną kobietę karmiącą swojego psa w sklepie mięsnym (!). Szalona! <pazzo (it.) / pacch (dialetto in Basilicata)>

Szczerze powiem, że jestem zadowolona z hotelu, który zablokowałam (Hotel Pensione Ferretti, ulica delle Belle Donne). Jest on praktycznie w samym centrum magicznej Florencji. W rezultacie mogłam chodzić  wszędzie dojść pieszo (do stacji kolejowej zwanej Stazione di Firenze Santa Maria Novella, Mostu Złotników, Katedry Florenckiej, Starówki).  Jeśli nigdy wcześniej nie byliście we Florencji, polecam Wam zwiedzanie tego miasta wieczorem. W rezultacie doznacie wspaniałych wrażeń, którego są wręcz niemożliwe do opisania! 

W drodze do Potenzy, podczas gdy siedziałam w pociągu, zauważyłam, że mgła jest silną cechą charakterystyczną dla Toskanii. Może właśnie to czyni ten rejon tak magicznym :-)

Niestety, nie znalazłam interesującego magnesu do mojej kolekcji na lodówkę, więc kupiłam kieliszek do wódki z obrazkami zabytków florenckich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz