czwartek, 7 listopada 2013

Arrival in Potenza





     -------------------------------------- the view from my window ---------------------------------------

Every evening I`m deep in thought for a while when I look through the window. Then, I`m wondering about  what my family and friends are doing at the same moment, but, of course, they are far away from Potenza.
I haven`t met any Polish people here. Hopefully, I have got many nice and helpful Italians around me, e.g. my flatmates and colleagues.

Każdego wieczora zanurzam się przez chwilę w myślach, gdy wyglądam przez okno. Wtedy zawsze zastanawiam się, co w obecnej chwili robi moja rodzina i przyjaciele, którzy są daleko stąd. Póki co, nie spotkałam jeszcze żadnych Polaków w Potenzy. Na szczęście, otaczają mnie mili i pomocni Włosi, tj. moi współlokatorzy czy współpracownicy.

                             ------------------------------ my street ------------------------------
I live in the central part of Potenza, everything is at hand: the supermarket, bus stops, greengrocer`s, church, etc.

Mieszkam w centrum Potenzy, wszystko mam na wyciągnięcie ręki: supermarket, przystanki autobusowe, warzywniak, kościół, itd.




 ----------------------------------------- my work place -------------------------------------------
I cooperate with excellent and optimistic people from UnibaStore (the shop is located at the Campus).
Współpracuję ze świetnymi i optymistycznymi ludźmi z UnibaStore (sklep znajduje się na terenie Kampusu).

Contrary to Poland, I may take a free bus to get to work... or I may use the escalator :-)
Nevertheless, when I come back home I never know where I`m supposed to get off. Once I got lost and it took me an hour to find my way home. It would have lasted longer if not my so-called "autopilot" (my inborn sense of direction :).

W przeciwieństwie do Polski, do pracy mogę jechać darmowym autobusem.. bądź mogę wybrać się tam ruchomymi schodami :-)
Tym niemniej, kiedy wracam do domu, nigdy nie wiem gdzie powinnam wysiąść. Raz tak się zakręciłam, że do domu wracałam godzinę. Zajęłoby to dłużej gdyby nie mój autopilot (wrodzona zdolność orientacji w terenie :)).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz