środa, 6 listopada 2013

How did it start?



     Everybody knows where Italy is. When I arrived in this country for the first time, I fell in love in it! Therefore, I decided to come back one day to broaden my knowledge of its culture, taste its cuisine, learn the language directly from the natives. I`m glad to say this dream came true this year. How did I manage to do this? I got to know about Erasmus for Young Entrepreneurs by the end of June thanks to Business Incubators Organization (where I have my start-up drevnikocur.pl). As soon as I found out about it, I decided to apply for the program and start cooperating with the company in Italy. It wasn`t easy because there was a limited number of people who could join the project. I was working on my Business Plan and other documents for over a month, though I didn`t give up because it was so important for me to get to the program. I remember that I faced problems with estimating my break-even point. It is a really difficult task for a linguist to take up marketing, etc. Nevertheless, I did my best and reached my aim! Then, I started searching for my Host (HE) on the platform according to business preferences. After a few days, I found UnibaStore (Potenza, Basilicata), which I started my e-mail correspondence with. Our matching was about 91%. No sooner than I had received a response did I have to deal with the next obstacle – bureaucracy.    Fortunately, it didn`t last for so long. Finally, the date of my arrival in Potenza became established. It was 7th November, 3 days after my 25th birthday. The travel from Toruń to Potenza took me almost 2 days (with a short stop in Rome)! It was my first time that I had to change my means of transport 5 times so as to get to the business destination.
______________________________________________________________

 Każdy wie, gdzie znajdują się Włochy. Kiedy przybyłam tutaj po raz pierwszy, zakochałam się w tym kraju! Dlatego też, zadecydowałam, żeby kiedyś powrócić, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat kultury Włoch, zasmakować ich kuchni, nauczyć się języka bezpośrednio od rodowitych mieszkańców. Cieszę się niezmiernie, że marzenie to spełniło się w tym roku. Jak udało mi się to osiągnąć? Pod koniec czerwca dowiedziałam się o wymianie dla młodych przedsiębiorców - Erasmus for Young Entrepreneurs - dzięki Akademickim Inkubatorom Przedsiębiorczości (gdzie prowadzę swój start-up o nazwie drevnikocur.pl). Tak szybko, jak dowiedziałam się o tym, postanowiłam zgłosić swój udział do programu i zacząć współpracę z włoską firmą. Nie był to lada wyczyn, ponieważ liczba osób biorących udział w projekcie była ograniczona. Praca nad Biznes Planem, jak i innymi dokumentami zajęła mi ponad miesiąc. Pamiętam, jak napotkałam na problemy związane z oszacowaniem progu rentowności. Takie zadanie, jak zajmowanie się marketingiem, jest niezmiernie trudne, zwłaszcza dla lingwisty. Tym niemniej, zrobiłam co w mojej mocy i osiągnęłam cel! Później, zgodnie z preferencjami biznesowymi, zaczęłam szukać Hosta na platformie. Po kilku dniach, znalazłam UnibaStore (w mieście Potenza, rejonie Basilicata na południu Włoch), firmę, z którą zaczęłam korespondencję mailową. Nasze dopasowanie biznesowe wynosiło 91%. Zaraz po tym, jak otrzymałam od nich odpowiedź, musiałam zmierzyć się z kolejnym problemem - biurokracją. Na szczęście, nie trwało to długo. Ostatecznie, data mojego przybycia do Potenzy została określona. Był to 7.listopada, 3 dni po moich 25-tych urodzinach. Podróż z Torunia do Potenzy zajęła mi prawie 2 dni (z małym przystankiem w Rzymie)! To był pierwszy raz jak musiałam zmienić swój środek transportu aż pięć razy po to, żeby dostać się do biznesowego celu podróży. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
DAY 1 - NEW VOCABULARY

Italian - English - Polish/ włoski - angielski - polski / italiano - inglese - polacco
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------

(il) treno - train - pociąg
(la) carrozza -  carriage - przedział
(il) posto - place - miejsce 
(il) bighlietto - ticket - bilet
(il) binario/ bin - platform - peron 
(la) stazione - station - stacja

(l`) autobus - bus - autobus
(la) macchina - car - samochód
 
(l`) hotel - hotel - hotel
(la) stanza - hotel room - pokój w hotelu
(la) camera - room (in the building) - pokój
(la) casa - house - dom
(la) chiave - key - klucz/ (le) chiavi - keys - klucze

(l`) università - university - uniwersytet
(l`) ospedale - hospital - szpital
 (l`) aeroporto - airport - lotnisko


 (la) borsa - bag - torba
(il) cellulare/ (il) telefonino - mobile phone - komórka

a piedi - (go) on foot - iść pieszo 

Questo autobus ferma a via (Leonardo da Vinci)? - Does this bus stop on Leonardo da Vinci Street? - Czy autobus zatrzymuje się na ul. Leonardo da Vinci?  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz